Bloedstollend spannende wedstrijd voor de U12

Zaterdag 3 oktober moest de U12 spelen tegen UVV S.V.O. in Safari. Dit bleek een gelijkwaardige tegenstander te zijn. De coaches hebben eerst nog een keer de regel van de groene lijn uitgelegd. Gedurende de wedstrijd werden dit de meest gebruikte woorden: GROENE LIJN. De scheidrechter had dit snel door en heeft hier meerdere keren (ook het meest) voor gefloten.

In de eerste periode openden OSM Basketball met de score.  In de tweede periode zetten wij dit voort. Volgens speler Rens was het toen al een bloedstollend spannende wedstrijd aan het worden.

Gelukkig hielden we ons koppie erbij en bleven we goed vrijlopen en passen. We waren erg fanatiek op de bal en na vier periodes konden we even aan een overwinning ruiken. De coaches Kiki en Judith vonden het ook erg spannend en bleven maar staan schreeuwen vanaf de zijlijn.

Na de rust bleven we doorgaan met hetgeen waar we mee bezig waren. Vrijlopen, overspelen en natuurlijk scoren.

Het rebounden ging zaterdag ook erg goed. De kleinste van het veld, Jeslyn, heeft zelfs meerdere keren de bal vanuit een rebound kunnen krijgen.

De wedstrijd werd alleen maar spannender en spannender. De zevende periode liep de tegenstander helaas een beetje in en kwamen zelfs met vier punten voor te staan. In de laatste periode moest het dan gaan gebeuren. Met vier zenuwachtige spelers op de bank en vijf zenuwachtige spelers in het veld ging de achtste periode van start. In de tweede minuut scoorde Bas en stonden we nog maar twee punten achter. Toen kreeg Sander een fout mee en hij mocht twee vrije worpen nemen. Super spannend natuurlijk. Helaas miste Sander de vrije worpen.

Uiteindelijk hebben we verloren met 30-32, maar wat een bloedstollend spannende wedstrijd! En wat een team!!