Dames verlaten basketbalveld met winstgevoel

Afgelopen zaterdag, 23 november, moesten de dames van OSM Basketball tegen de nummer één uit de poule spelen, de Crackerjacks . Met vijf dames en coach vertrokken ze naar Amersfoort. Eenmaal daar, bleek dat de tegenstander vier wissels hadden, versus nul wissels bij de dames van OSM Basketball. Met gemengde gevoelens ging de basketbalwedstrijd van start, ook doordat OSM de thuiswedstrijd met 14-61 had verloren van hen.

Bij de start was de verdediging van OSM Basketball nog niet helemaal goed dicht, Crackerjacks maakte hierdoor vijf scores. Terwijl OSM een lay-up en vrije worp raakte. Zodoende was het eerste kwart verloren door OSM Basketball.

Er moest gas bij. Na wat tips en trucks van de coach Chris, ging het tweede kwart van start. De verdediging werd sterker van OSM Basketball. Bovendien maakte Jolien twee scores en raakte twee vrije worpen. In de rust was het 9-14 voor de Crakerjacks. OSM Basketball zag winst potentie.

De derde periode was erg spannend, beide partijen maakten dit kwart veel punten. Dit bracht een tussenstand op 15-21 voor de tegenstander.

In het laatste kwart gaven de dames van OSM Basketball al hun energie, tot de laatste seconde, waardoor ze zeven punten maakten. Helaas miste de forward, Ilona, de meeste fast-breaks. Ondanks volle inzet, juiste speltactiek, gebalanceerde energieverdeling en goede coaching had OSM Basketball nét vier punten te kort om te winnen. Daarmee kwam deze spannende wedstrijd tot een eindstand van 23-25.

Artikel geschreven door Anouk: